tisdag 2 december 2008

Männen jag omger mig med, och deras språk:

1.  "... sa flickan".
2. "Nu skall vi se sa blinda Sara".
3. "Det löser sig sa han som sket i vasken".
4. "... sa flickan när hon klev på spelarbussen".
5. "Även en blind höna"

Man kan tro att jag jobbar på ett äldreboende, eller på vårdcentralen. Nejnej.
Dom coola killarna jag jobbar med låter PÅ RIKTIGT som min morfar, allihop.
Är det inte underligt? Och att man kan lägga till "... sa flickan", efter allting, hur många gånger som helst, under en dag?

5 kommentarer:

Mrs Li sa...

Ha ha ha ha!!
Vet dom inte att det finns en limmit för "som flickan sa" per dag.

Max en gång per dag.

Som flickan sa.

ylva sa...

... när hon klev på spelarbussen.

Anonym sa...

Du! Din morfar skulle inte ens kommit på tanken att säga något av det du citerade som morfarsord!


Mor Ulla

Mrs Li sa...

Fniss

ylva sa...

Till mamma:
Det kan du ge dig på.
Nu skall vi se sa blinda sara, om gäddan är en fisk.
Det sa han.
Det löser sig sa han som sket i vasken, det sa han.
Och sedan är det några andra gammsläktingar, men jag orkar inte reda ut det sådär på några rader.