måndag 2 mars 2009

I väntan på ett flygplan till regnskogen...

... sitter jag i SEX timmar på Newark, New York, och väntar. VÄNTAR. Aldrig har jag väntat mer. Ganska länge hotade dom med att ställa in flighten till San Jose. Då, tänkte jag, då är det jag som åker in till Manhattan och sover över! Sen var den på igen, och då tänkte jag göra det iallafall.
Men jag och David Bexelius räknade lite på det där...
D: Du har fem timmar, och du skall vara där två timmar iförväg... drygt en timme åt vardera hållet i transport... det blir perfekt, vi hinner ju äta lunch...
Y: Alltså... där snöstormen?
D: Ja, det är katastrof, ingen kommer nånstans, skolorna är typ stängda.
Och därför är jag kvar på en blå heltäckningsmatta på en ful flygplats.
Detta är tillvaro utan guldkant.

3 kommentarer:

Bexelius sa...

Du borde kommit in till stan ändå.

Anonym sa...

Shit Ylva, trodde du var en tidsoptimist med känsla för äventyr. Besviken blir jag. /A-K

Anonym sa...

Angående SMS.
Vet inte, bara inga ex-flickvänner så är jag glad.
Känns lite som en realityveranda på Besar 2002.
Hitt på nåt!