torsdag 4 juni 2009

Mig och mäklaren emellan:


Jag: Vi är jätteintresserade av huset, men kan inte komma på visningen - blir det någon ytterligare visning?
Mäklaren: Det blir det nog, då hör jag av mig till dig!

Fem dagar senare kommer ett "... nu har budgivningen börjat sms".
Jag messar och undrar lite, får inget svar.
Jag mailar, får inget svar.

En och en halv vecka senare:
Mäklaren: Du har mailat om huset?
Jag: Eeeh ja, du och jag har ju pratat? Du skulle höra av dig?
Mäklaren: Det minns jag inte?
Jag: Du skulle höra av dig om en omvisning?
Mäklare: Jahaha... varför åker ni inte bara dit, där ligger ju en nyckel?
Jag: Det kanske du kunde ha sagt?
Mäklare: Ja, ni kunde ju åkt närsomhelst.
Jag: Det hade vi ju säkert gjort också, om du sagt att det låg en nyckel där.
Mäklare: Vem är du nu igen? Ja, hursomhelst, nu är huset i princip sålt.
Jag: Eh? Så det är ingen idé att vi åker ut?
Mäklare: Jag tycker du börjar bli otrevlig nu.

Vad är det nu igen mäklare gör hela dagarna? Är det guldålder för dom igen eller vad är grejen?
Jag har nu hyrt ett hus istället.
Det på bilden. Där kan vi bo in i kalla september, och vänta på att mäklarna ringer tillbaka.
Om någonsin.

3 kommentarer:

Agnes sa...

Hahaha jag dör. Jag tycker synd om dig men det där var sjukt kul.

Anonym sa...

Vilket jävla ufo... stackars säljare som har henne som sin representant och den som skall se till att de får mesta möjliga för sitt hus.
puss
tesso

Sus sa...

Proffs när de är som sämst.
Jisses..