måndag 31 augusti 2009

En handyman of my own?

Det ringer på dörren.

Eftersom våra grannar bitvis varit arga och kärva, hukar vi oss. Förbereder oss på det värsta.
Jonas: Jahaaaa?
Granne: Godkväll, jag behöver hjälp med min tv. Att installera programvaran.
Jonas: Ja, alltså jag kanske inte är så haj på det... alltså jag är inte jätteteknisk...
Granne: Jo. Du jobbar med tv.
Jonas: Ja, men...
Granne (mycket sträng nu) : Jag såg minsann dig, PÅ tv. På Kristallen.

Nu har Jonas inte fler bortisar, utan måste gå med grannen.
Och nu kommer det coola - han GÖR det! Han fixar det.

Nu kommer hela huset att komma, det är jag säker på, internet, droppande kranar, boxar... Jonas har bara börjat sin karriär som husets egen man. Hahahahahaha.


3 kommentarer:

Jenny sa...

Mohahahaha!!

Huskorset sa...

En man på en pall.
My hero.

Godiva sa...

Ha haha haa! AJ, aj... "Du jobbar ju med TV" :-)