fredag 17 oktober 2008

Reklam 80-90 talet som jag mindes det igår kväll:


Ganska länge under 80/90 talet jobbade jag på en reklambyrå, iallafall en sju åtta år. Det hade jag nästan glömt, tills igår. När Den Stor Byrån firade fiktivt 40-års jubileum, eftersom den nu lagt ner. En sådär 60 - 100 nostalgiker hade samlats på Grodan (såklart, vi hade kontoret högst upp i Sturegallerian). I baren rullade våra gamla reklamfilmer, på scenen spelade byråbandet, på dansgolvet dansade projektledarna med de gamla ägarna, och ett tag var det som om vi hade en alldeles vanlig firmafest. Två timmar senare andades jag ut i taxin och det var 2008 igen. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Du åstadkommer en väldigt väldigt bra, självutlämnande, humorfull och läsvärd blogg. Synd bara att du skriver så ofta. Min tid räcker inte alltid till!

Mor Ulla