lördag 28 februari 2009

- Älskling, vad tjock du har blivit!

Två kvinnor äter och dricker vin.
Tre män röker och pratar vikt.
Modernt.

J: Men det är väl dåligt av henne, att hon inte säger till mig om jag blivit TJOCK?
M: Ja. Eller nä. Eller, jamen... jag har ju OCKSÅ blivit tjock! HON har inte heller sagt något!
J: Alltså, tänk om man får en sån där JÄTTEMAGE, som man aldrig blir av med.
M: Känner du att du har sådär som två tjocka fileer, liksom bakpå ryggen?
J: Vänta.. ja...
M: Och att det blir sådär lite otäckt när man böjer sig fram... ?
J: Ja, ja!
I: Och när tyget mellan skjortknapparna liksom bångnar?
M&J: Ja, ja... DET är verkligen otäckt.
I: Min bästa tisha, jag är verkligen coolast i stan i den, men inte nu, för den liksom slutar vid naveln...
M: Jag vet EXAKT hur du menar nu...!

Vad trevligt det blir kring middagsbordet när folk hittar ett samtalsämne dom verkligen brinner för, visst?

Inga kommentarer: