onsdag 17 september 2008

Nedräkning Finkaffet, 11 dagar kvar: Sagan

Jag vet inte.
Hur tacklar man en dyr stekig kaffemaskin som inte bjuder till?
Den enda gången jag försökte blev det verkligen inte helt hundra.
Det är nu... nästan ett år sedan. Nu är manualen borta också. Okej, jag hade önskat mig den. Men tydligen får jag ingen NY dyr födelsedagspresent om jag inte rider in den här gamla först.

Det borde vara som när Teskedsgumman sa till stekpannan; "En dag köpte jag en fin dyr stekpanna, och då sa jag att den här stekpannan är så fin att den borde kunna steka pannkakor själv" - och då hoppade stekpannan upp på spisen och gräddade alla pannkakorna precis i tid till att gumman kom hem. Så ungefär. Give or take att jag kan ta upp själva kaffet ur lådan och ställa fram några koppar. Så.

Inga kommentarer: