torsdag 27 november 2008

Brussel Air guidar på Bästkusten:

Jag läser alltid guider. Guideböcker, små resetips, reportage, sammanfattningar i tidningar.
Men man måste alltid alltid ha schiffernyckeln. Ett eget Mc Donaldsindex.
I Bryssel Air fallet blir jag lite misstänksam redan när O Learys Irish Pub bli bästa barhänget i Kampala (no way), men helt säker när de plötsligt har en guide över Gothenburg.
I gott-gäng-fiskgratängstaden tipsas man om den här häftiga skoboutiquen:
"Nilsons Shoes - situated on Avenyn, very fashionabel and cool shoes, with high quality...
Om du bara skall besöka EN skoaffär i Göteborg det här året... då kanske inte det är Nilsons? 

1 kommentar:

Huskorset sa...

Schiffelnyckeln är allt. Paradoxalt nog hittar man den så gott som aldrig via guideböcker, har jag märkt.

(Alltså... Nilssons skor. Jag bor i Göteborg, jag älskar skor och jag kan inte ens hitta i huvudet var butiken ligger.)