måndag 20 april 2009

Min shit list:

Alla fanatiker. Alla alla fanatiker står där. Sak samma egentligen om det handlar om Born Again Christians, muslimer, Hammarbyfans eller folk som orkar skriva arga lappar i tvättstugan (gång på gång). Det är något omodernt med att tro att det bara finns en väg som är rätt.
Nu sitter jag på Kuala Lumpurs flygplats. Det är mycket varmt. Och en lättklädd ung man i luftiga shorts och linne går förbi. Och bredvid honom går hans fru i burka. Nät för ögonen och i övrigt iklädd tjock svart tyg.
Om han... åtminstone haft långbyxor? Jag vet inte jag. 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fast det coola är ju om hon i smyg har en mini AC inbyggd under sin burka. sen går hon bara och garvar hånfullt åt sin lökiga man med håriga ben som svettas i shorts och tischa...
Alltså, man kan ju hoppas liksom....
puss
tesso

ylva sa...

Åh vad det vore underbart... SJÄLVKLART är det så!
Puss

Anonym sa...

Tesso, den jäveln kan du nog ställa upp med i det där uppfinnar-programmet. //Jonne

Anonym sa...

Hemnetfanatiker är en mild form av fanatism så jag hoppas jag hamnar utanför shitlistradarn.

Du vet vem

Anonym sa...

jonne - jag försökte... men då skrattade panelen hånfullt håt mig...
:-)